mandag den 11. november 2013

Bounty i massevis......

Forrige weekend forsøgte jeg mig med hjemmelavet Bounty-barer.
Jeg brugte 1 dåse kondenseret mælk, det der svarer til en pose kokosmel og 400 g lys overtrækschokolade....

Jeg hældte det meste af den kondenserede mælk i en skål og tilsatte kokosmel til jeg syntes konsistensen var god.
Lod den trække 10 min og tilsatte lidt mere kokosmel.

Formede massen til 16 barrer.
Lagde dem på bagepapir på et spækbræt.
Satte spækbrættet i fryseren et par timer.

Tempererede chokoladen (smeltede næsten halvdelen, hakkede resten og lod den smelte i den varme chokolade.

Tog de frosne barer ud formede dem lige så stille, så de blev lidt mere faste.
Kom chokolade på bunden af dem.
Lagde dem på et stykke nyt bagepapir.
Kom chokolade på toppen (et tykt lag) smurte det ned af siderne med en kniv.
Lod dem stå på køkkenbordet til chokoladen var stivnet.

P.S. de smagte himmelsk.

I få et par billeder her:

Jeg er af den opfattelse, at laget af chokolade skal være tykt. Derfor var der kun chokolade nok til de 13 barer.

De sidste 2 skar jeg i mindre stykker og gav 7-8 min ved 200 grader varmluft. Det blev der nogle herlige kokosmakroner ud af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar