fredag den 23. november 2012

Granny striber.... noget man bliver afhængig af....


For noget tid siden besøgte jeg søstrene Grenes i Næstved. Der købte jeg dette dejlige og ret så billige bomuldsgarn.




Jeg var ikke længe om at komme i gang med de berømte striber.... Det skulle blive til at babytæppe i målet 80x100cm. Det tog lidt tid og lave, trods det at det var svært at stoppe, når man var kommet godt i gang. Er godt nok kommet sent i seng flere gange pga dette tæppe.




Jeg fandt opskriften her. Jeg har dog ikke fattet opskriften helt.... Jeg ved faktisk ikke helt, hvad det er jeg har lavet. Men det er blevet til et tæppe. Der var rigtig mange ender der skulle hæftes, nærmest en uoverskuelig opgave. Det tog mig 2 aftner. Næste gang skal jeg have set ordentligt efter, hvordan man gør det der med at hæfte ender, samtidig med at man hækler. Nå men tæppet er blevet færdigt. Det ligger lige nu og snurrer rundt i vaskemaskinen. Og det er altså ikke sidste gang jeg har lavet sådan et tæppe. Kan næsten ikke vente med at komme i gang med et til.
Nå men når tæppet bliver tørt, ligger jeg et billede ind af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar