fredag den 30. november 2012

STOR skuffelse over babytæppet....

Som lovet kommer her billeder af babytæppet jeg har hæklet i Grannny striber.
Må indrømme at jeg er skuffet. MEGET skuffet.
Garnet fra Søstrene Grenes var så blødt og dejligt. Nu er det næsten stift som et bræt.
Ud over det er den mørke farve smittet af over i den råhvide, som jo så er blevet lyseblå.
En gammel garvet håndarbejdsom kunne sikkert godt have fortalt mig det. Men jeg er stadig skuffet.
Moren fra min mødregruppe, som ønskede tæppet længe før det var færdigt, er ikke skuffet. Hun synes det er flot.
Det er bare rigtig øv for mig, at det ikke blev som jeg havde forestillet mig.
Her kommer de lovede billeder:



Det kan selvfølgelig stadig bruges, men det skal nok have noget allergivenligt (Hvis det da overhovedet findes. Bruger ikke selv sådan noget) skyllemiddel inden moren forærer det til en nyfødt baby.

7 kommentarer:

  1. Jeg er altså også vild med det :-)

    SvarSlet
  2. Ja men det er da dejligt Helle. Så skulle jeg have lavet det i voksenstørrelse, så kunne du have sovet til middag med det :-)

    SvarSlet
  3. Det ville være dejligt. Meeeen vil helst ikke være årsag til du får ondt i håndleddene :-)

    SvarSlet
  4. Hej Lene
    Selv om det er træls for dig, er det faktisk rart at læse.
    Jeg har nemlig lige købt 13 ngl i Søstrene Grene og nu vil jeg da tænke mig lidt om før jeg bestemmer hvad det skal bruges til..
    Bomuldsgarn kan købes for billigt. Jeg købte selv en gang en rigtig stor portion hjem over nettet fordi det var billigt - det var lækkert at røre ved men når jeg begyndte at hækle blev det bare SÅ kedeligt..
    Burde derfor også have vist bedre end at handle hos Søstrene Grene, men lad os nu se ;)

    SvarSlet
  5. Hej Tulle Momsemor.
    Tak for din kommentar. Kan godt forstå at det kræver lidt planlægning af garn og hvad du skal bruge det til. Især hvis der er nogle meget mørke farver imellem.
    Netop fordi det havde smittet så meget af, valgte jeg og bruge nogle af resterne til en ranke vimpler. Tænkte på at de nok ikke skulle vaskes sådan lige med det samme.
    Man kunne vel også lave noget hvor farverne er adskilt, og det man har hæklet kan vaskes inden det hele syes sammen.
    Men det begrænser selvfølgelig en del af de elles så mange muligheder.
    Jeg vil i hvert fald have det i baghovedet, næste gang jeg ser billigt bomuldsgarn. Men man kan selvfølgelig også falde over tilbud der bare gør en lidt "blind".
    Syntes bare det var så dejlig blødt, det tæppe, da jeg først var kommet igang... Men det skabte da glæde hos en mor fra mødregruppen. Og det må man jo bare bruge som en trøst ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er nogen gange for kritiske over det vi laver :)

      Slet
  6. Ja det har du ret i. Men det er jo svært ikke at skrue sine forventninger op, når man ser alle de fine ting på nettet som man kan lave. Jeg tror det er en af årsagerne. :-)

    SvarSlet